نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6001
-
الف
+

باهم بشنویم؛ آوای «صدیق شباب» و «محسن چاووشی» در سبکی یگانه

در این گزارش آهنگ «برقص آ» با صدای محسن چاوشی و آهنگ «ماه نورسیده» از صدیق شباب را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، وجود اشتراکات فرهنگی ، هنری ، زبانی ، دینی و تاریخی مشترک ملت های ایران و افغانستان زمینه ساز همکاری های مختلف بوده است. این اشتراکات در زمینه های مختلف مانند هنر و موسیقی نمود بیشتری داشته است و دو ملت ایران و افغانستان از آثار موسیقی هم تاثیر بسیار پذیرفته اند.

نزدیکی فرهنگی 2 کشور ایران و افغانستان در حوزه موسیقی باعث شده که شاهد آثار موسیقایی مختلف در یک سبک اما با اشعار متفاوتی باشیم که آوازخوان های 2 کشور خوانده اند.

چندی پیش نیز در گزارشی اختصاصی به آهنگ «ملاممد جان» با صدای آوازخوان محبوب افغانستان  پرداختیم که محتوای آن مختص افغانستان بود و آقای «محمد اصفهانی» آوازخوان محبوب ایرانی نیز در آهنگی همان اشعار را خوانده است.

در ادامه پارچه «ماه نورسیده» از صدیق شباب و آهنگ  «برقص آ» با صدای محسن چاوشی  را تقدیم حضورتان نموده ایم که دو شعر متفاوت در سبکی یگانه اجرا شده است. 

«محسن چاوشی حسینی» زاده ۸ اسد(مرداد) ۱۳۵۸ هجری خورشیدی در خرمشهر، آوازخوان، تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده سبک‌های پاپ و راک؛ اهل ایران است.

«صدیق شباب» آوازخوان جوان افغانستانی می باشد که در سال های اخیر آثار شاد و متفاوتی ارائه کرده و نه تنها در بین مردم افغانستان بلکه در ایران و تاجیکستان هم طرفداران بسیاری دارد.

 ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر